تسمه برزنتی

تسمه برزنتی چیست؟

تسمه برزنتی یکی از انواع رایج تسمه‌ صنعتی است که برای حمل و نقل مواد در خطوط تولید کارخانجات به کار می‌رود. این تسمه‌ها از لایه‌های برزنت و لاستیک ساخته شده‌اند. لایه بیرونی تسمه از جنس برزنت و لایه‌های درونی از جنس لاستیک هستند.

این تسمه‌ها با نام‌های تسمه الواتوری، تسمه بالابر و تسمه حمل بار هم شناخته می‌شوند و برای حمل بار به صورت افقی و عمودی استفاده می‌شوند. ضخامت این تسمه‌ها معمولاً بین 3 تا 15 میلی‌متر است و در رنگ‌های سبز، زرد و نارنجی تولید می‌شوند.

تسمه الواتوری دارای یک نوار قرمز رنگ در تمام طول خود است. این تسمه‌ها به‌صورت مدار باز تولید می‌شوند و قابلیت برش و اتصال در اندازه‌های مختلف دارند. معمولاً با استفاده از بست تسمه نقاله متصل می‌شوند و به همراه قاشقک یا پلاستیک به کار می‌روند.

انواع تسمه برزنتی

تسمه برزنتی یا الواتوری

خرید تسمه برزنتی

برای خرید تسمه الواتوری از فروشگاه پیشروبلت می‌توانید به‌صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کنید. علاوه بر این اگر ساکن هرکدام از شهرستان‌های ایران هستید، می‌توانید با تماس تلفنی با مشاورین ما در بخش فروش در تماس باشید. مسئولین فروش شما را برای خرید تسمه راهنمایی کرده و به شما کمک می‌کنند. برای خرید تسمه الواتوری با مشاورین فروش تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

۰۲۱۳۳۹۸۸۴۴۹

خدمات آپارات تسمه نقاله در محل

فروش تسمه‌های آپارات شده و ارسال تکنسین باتجربه و حرفه‌ای به محل مورد نظر شما برای انجام آپارات (نصب) انواع تسمه‌های صنعتی

 

ویژگی‌های تسمه الواتوری

ضد آب و گرد و غبار

برخی از انواع تسمه‌های برزنتی دارای ویژگی ضدآبی و مقاومت بالا در برابر گردوغبار هستند. این خصوصیت آن‌ها را برای استفاده در فضاهای باز و محیط‌های خارج از ساختمان مناسب می‌سازد.

مقاومت در برابر شعله

برخی از تسمه‌های برزنتی می‌توانند دارای مقاومت در برابر شعله و آتش باشند که این ویژگی در برخی از کاربردهای خاص مهم است.

دمای کارکرد

 مشخصات دمای کارکرد تسمه‌های برزنتی نشان‌دهنده حداکثر و حداقل دمایی است که می‌توانند در آنها به طور ایمن کار کنند.

مقاومت در برابر فشار و کشش

تحمل تسمه برزنتی نیروهای فشاری و کششی که در اثر استفاده و فعالیت‌های ماشین‌آلات بر روی آن اعمال می‌شود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

قیمت تسمه برزنتی

همان‌طور که همه‌ی ما می‌دانیم، بیشتر انواع تسمه‌های صنعتی از کشورهای آسیایی مثل چین و کشورهای اروپایی وارد می‌شوند؛ بنابراین نوسانات بازار دلار بر قیمت تسمه‌ها نیز تأثیر بسزایی دارد. به همین دلیل قیمت‌ها نیز در نوسانات بوده و متأسفانه نمی‌توان قیمت مشخص و ثابتی را اعلام کرد؛ اما در هرلحظه که قصد خرید تسمه‌ و تسمه الواتوری را داشته باشید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. علاوه بر خرید تسمه می‌توانید سایر لوازم جانبی تسمه مثل قاشقک تسمه برزنتی و وسایل آپارات تسمه نقاله (بست و چنگ) و غیره را خریداری کنید

با توجه به اهمیت نقش تسمه‌های برزنتی در انتقال مواد و خطرات احتمالی ناشی از کیفیت پایین آن‌ها، انتخاب تسمه‌ای با کیفیت و قیمت مناسب بسیار حائز اهمیت است. قیمت تسمه‌های برزنتی به عوامل مختلفی مانند نوع و کاربرد تسمه (تسمه‌هایی با کاربردهای سنگین‌تر و ویژه، قیمت بالاتری دارند)، عرض و ضخامت تسمه، میزان مقاومت و نیروی کششی تسمه، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تسمه مانند نوع برزنت و الیاف و برند تولیدکننده بستگی دارد.

بنابراین، در هنگام خرید تسمه برزنتی، توجه به این موارد برای انتخاب محصولی استاندارد و با نسبت قیمت به کیفیت مناسب، حائز اهمیت فراوان است.

برای دریافت مشاوره رایگان و استعلام دقیق قیمت انواع تسمه نوار نقاله با کارشناسان ما از طریق شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید.

خرید تسمه بزرنتی الواتوری
با بهترین قیمت و کیفیت

کاربرد ها

کاربرد تسمه برزنتی در صنعت‌های مختلف

تسمه‌های برزنتی با ویژگی‌های منحصر به فردشان در صنایع گوناگون به کار می‌روند. این تسمه‌ها، بعنوان تسمه انتقال نیرو و تسمه نوار نقاله در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد تسمه برزنتی برای حمل مواد غذایی است که با نصب کاسه قاشقک های فلزی یا پلاستیکی انجام می‌شود.

آیکن برنج
کارخانه‌های برنج

در کارخانه‌های برنج ، این تسمه‌ها برای جابجایی برنج و انتقال آن به بخش‌های مختلف فرآیند فرآوری به کار می‌روند.

آیکن آرد و گندم
کارخانه‌های گندم و آرد

در کارخانه‌های گندم و آرد، تسمه‌های برزنتی برای انتقال دانه‌های گندم به منظور آسیاب کردن و تبدیل به آرد استفاده می‌شوند.

آیکن دانه روغنی
کارخانه‌های روغن

در کارخانه‌های روغن و دانه‌ های روغنی، تسمه‌های برزنتی برای جابجایی دانه‌ها به منظور فرآوری و استخراج روغن مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آیکن چای و قهوه
صنایع قهوه و چای

در صنایع قهوه و چای نیز از این تسمه‌ها برای جابجایی محصولات از مراحل فرآوری تا بسته‌بندی استفاده می‌شود.

محصولات مرتبط